WYCIECZKA DO PKS OSTROWIEC ŚW.

W mroźny, zimowy poranek w dniu 23 lutego 2011 roku wychowankowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Niemienicach pod opieką Pań wychowawczyń Małgorzaty Spychaj, Małgorzaty Rybus
i Anny Stajniak udali się autobusem kursowym PKS na wycieczkę.

Celem wycieczki było zapoznanie naszej młodzieży z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa samochodowego PKS Ostrowiec Św. W wycieczce wzięło udział 10-ciu wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Niemienicach, którzy zostali laureatami w wewnątrzszkolnych konkursach: w zawodach sportowych "Zima na wesoło" oraz konkursie plastycznym "Praca kierowcy PKS w oczach dziecka". Dla naszych wychowanków o specjalnych potrzebach edukacyjnych była to cenna i niepowtarzalna lekcja, która naocznie pokazała im prace kierowcy oraz zaplecze administracyjno- techniczne PKS Ostrowiec Św.

Dzieci miały okazję zobaczyć jak prowadzona jest kontrola pojazdów w stacji diagnostycznej...

...oraz jak wygląda praca mechaników w stacji obsługi.

Mieliśmy okazje zobaczyć pracę dyżurnego ruchu i osób planujących wyjazdy autobusów na dany dzień i miesiąc.

Po zapoznaniu dzieci z budynkiem dworca...

...zostaliśmy zaproszeni przez Pana Prezesa Stanisława Wodyńskiego do Sali konferencyjnej,

gdzie wychowankowie podzielili się swoimi wrażeniami oraz podziękowali za możliwość zapoznania nas z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa PKS Ostrowiec Św. "od podszewki".

Wręczyliśmy Panu Prezesowi logo firmy,

a także prace plastyczne wykonane podczas konkursu:

"Praca kierowcy PKS w oczach dziecka".

My również otrzymaliśmy upominki w postaci kalendarzy ściennych.

Zarówno Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Niemienicach jak i PKS Ostrowiec Św. obchodzą w tym roku kalendarzowym jubileusz. Dla nas jest to 30 lat istnienia Ośrodka, a dla PKS-u 65-lecie. Mamy nadzieję iż nasza współpraca będzie nadal układała się pomyślnie.

Dziękujemy za umożliwienie nam bliższego poznania pracy osób na poszczególnych działach w PKS Ostrowiec Św. oraz miłą atmosferę podczas wycieczki.

Zwiedzanie PKS-u nie zakończyło wycieczki naszych podopiecznych. Wszyscy poszliśmy do McDonalda, gdzie zjedliśmy drugie śniadanie...

...i pełni sił udaliśmy się na spacer po Ostrowcu Św. Byliśmy pod pomnikiem Jana Pawła II...

...na Rynku...

...spacerowaliśmy "wąską uliczką"...

... potem do parku...

...na plac zabaw...

...nawet Pani Małgosi Rybus przypomniały się dziecięce lata...

W końcu dotarliśmy na stację PKS...

...i tam zadowoleni czekaliśmy na nasz autobus...

...Sebastian wykorzystał czas oczekiwania po swojemu...
I nadjechał nasz autobus...

...który szczęśliwie dowiózł nas do Niemienic.

Pomimo mroźnej zimowej aury wycieczka udała się i wszyscy wrócili pełni wrażeń!!!