WSPANIAŁY WYPOCZYNEK NA "ZIELONEJ SZKOLE" W BRENNEJ

Wielką atrakcją i niesamowitym przeżyciem dla naszych uczniów był pobyt na " zielonej szkole" w Brennej. W dniach od 03.06.2018r. do 08.06.2018r. wychowankowie Ośrodka przebywali w Beskidzie Śląskim. Po podróży jeszcze tego samego dnia odwiedziliśmy park turystyki w Brennej. Udaliśmy się na lody i wypoczynek w pobliskim, bardzo nowoczesnym placu zabaw i rekreacji.

Kolejny dzień przyniósł nam mnóstwo przygód i atrakcji. Odwiedziliśmy obserwatorium nietoperzy. Podkowiec mały oraz nocek duży są to dwa gatunki nietoperzy, których życie za pomocą kamer na bieżąco można śledzić i zapoznać się z ich zwyczajami.

Wycieczka ciuchcią po okolicach Brennej była dla nas radosnym przeżyciem.

W poniedziałkowe popołudnie odwiedziliśmy stadninę koni Hucuł położoną na zboczu gór w pobliżu potoku Jatny. Wcale nie było prosto dotrzeć do stadniny, gdyż znajduje się ona wysoko w górach.

Następnego dnia byliśmy na całodniowej wycieczce w Wiśle, Ustroniu i Cieszynie po polskiej i czeskiej stronie. W wycieczce towarzyszył nam pan przewodnik. W Wiśle z daleka podziwialiśmy Zameczek Prezydenta RP Ignacego Mościckiego z 1930r., jezioro Czerniańskie, dotarliśmy do skoczni narciarskiej, odwiedziliśmy też muzeum Adama Małysza. Widzieliśmy zachodnie pasma Czantorii, góry, która ma wysokość 995 m n.p.m. Podziwialiśmy malownicze wodospady - Kaskady Rodła w Dolinie Białej Wisełki. W czasie wycieczki dotarliśmy na zaporę wodną, w której pobliżu w otoczeniu przyrody pan przewodnik zorganizował dla nas konkurs przyrodniczy z nagrodami. Potem byliśmy w Ustroniu i Cieszynie polskim i czeskim. W Cieszynie byliśmy na słynnej ulicy Głębokiej, Wzgórzu Zamkowym, Rotundzie św. Mikołaja, podziwialiśmy rzekę Olzę. Następnie przeszliśmy na czeską stronę Cieszyna na zakupy.

W środę odwiedziliśmy "Leśny park niespodzianek" w Ustroniu. Dzikie zwierzęta biegające wokół na, pokaz lotów sów i ptaków drapieżnych, bajkowa alejka, ścieżka drapieżników, muzeum przyrodniczo-leśne, sokolarnia i wspaniały plac zabaw - to wszystko mieściło się w "Leśnym parku niespodzianek".

Po powrocie z wycieczki z Ustronia odwiedziliśmy "Chlebową chatę" w Górkach Małych. Zagroda edukacyjna była wspaniałym miejscem na poznanie zwyczajów i tradycji związanych z pieczeniem chleba, produkcją miodu, masła, sera. Mogliśmy też sami upiec podpłomyki, które zjedliśmy. Na zakończenie pokazów zostaliśmy poczęstowani podpłomykami, chlebem, masłem, miodem, smalcem i kawą zbożową z mlekiem.

W czwartek wybraliśmy się na szlak turystyczny zmierzający do schroniska Chata Wuja Toma. "Chata Wuja Toma" położona jest w Beskidzie Śląskim tuż pod przełęczą Karkoszczonka na wysokości: 736 m n.p.m. Szlak turystyczny był dla nas prawdziwym wyzwaniem, bowiem podejście pod schronisko było bardzo kamieniste i strome. Ale daliśmy radę! Wieczorem odpoczywaliśmy w parku turystyki i korzystaliśmy z ostatnich zakupów.
Następnego dnia pożegnaliśmy się z górami i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Za tak wspaniałe atrakcje serdecznie dziękujemy organizatorom "zielonej szkoły" w Brennej.