ZIELONA SZKOŁA DĄBKI-BOBOLIN

Od 21 do 27 maja dzieci i młodzież ze Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Niemienicach miały niebywałą okazję uczestniczyć w wyjeździe nad morze na "zieloną szkołę". Dla wielu dzieci był to pierwszy wyjazd nad morze. Bałtyk zrobił na wszystkich wspaniałe wrażenie. Mimo, iż był to jeszcze maj, niektóre dzieci pod okiem opiekunów zanurzyły się w morskiej wodzie.
GALERIA ZDJĘĆ
Mieliśmy okazję zwiedzić Pomorze Zachodnie. Odwiedziliśmy Kołobrzeg, miasto leżące u ujścia rzeki Parsęty, uzdrowisko. W Kołobrzegu urzekła nas 26 metrowa latarnia morska z której widok rozpościerał się na okoliczne miasteczka i Bałtyk. Spacerowaliśmy także po kołobrzeskim molo mającym 220 metrów długości. Odwiedziliśmy bazylikę katedralną pochodzącą z XVI wieku, nazywaną bazyliką mariacką. W czasie wycieczki do Kołobrzegu spacerowaliśmy po starówce, kupowaliśmy pamiątki i jedli pysze lody.
Atrakcją "zielonej szkoły" był chrzest nadmorskich nowicjuszy. Neptun, rzymski bóg mórz i oceanów przyjął w swe szeregi młode morskie wilki po pomyślnym przejściu chrztu. Konkurencje dla nowicjuszy były trudne, ale wszyscy od tej chwili nadają się na to, aby byli marynarzami i młodymi wilkami.
Oczywiście nudy na naszej "zielonej szkole" nie było. Każda chwila spożytkowana była na sport, muzykę i aktywność fizyczną. Zorganizowane podchody, rozgrywki w siatkówkę, piłkę plażową, kometki wypełniały dokładnie czas. Po zabawach sportowych przyszedł czas na muzykę, tańce i dyskoteki.
GALERIA ZDJĘĆ
Przy dźwiękach muzyki grillowaliśmy, przy ognisku piekliśmy kiełbaski do późnych godzin wieczornych.
Mieliśmy także zajęcia plastyczne, na których wykonaliśmy wisiorki na prezent z okazji Dnia Mamy. Uczyliśmy się prawidłowo adresować kartki oraz każdy mógł pokolorować swój Akt Chrztu Morskiego.
Codzienne spacery nad morze, bieganie boso po ciepłym piasku i budowanie zamków sprawiały nam ogromną frajdę.
GALERIA ZDJĘĆ
Kolejną przygodą w jakiej uczestniczyliśmy był wyjazd do Darłowa i Darłówka. Darłowo jest XI wiecznym miasteczkiem znanym z połowu ryb. W Darłowie zwiedziliśmy gotycki zamek Książąt Pomorskich w którym w XVIII wieku było więzienie. Byliśmy także w katedrze mariackiej, gdzie znajduje się sarkofag Eryka I, króla Danii. Największą dla nas atrakcją był rejs statkiem. Płynęliśmy z Darłówka po pełnym morzu. Trochę kołysało statkiem i trudno było utrzymać równowagę, ale świetne widoki i dobre humory nas nie opuszczały.
Teraz, gdy wróciliśmy z "zielonej szkoły" pozostały nam już tylko wspomnienia, zdjęcia i pamiątki. Szkoda, że ten czas tak szybko upłynął. Żal nam było wracać. Mamy nadzieję, że rok szybko minie i znów będziemy mogli wyruszyć po kolejne przygody na "zielonej szkole".
Zatem do zobaczenia za rok!